PuntVitaal

balans in gezondheid

Vitaliteit & leefstijl voor jou

De basis van energie, geluk en je gezond voelen ligt in Vitaliteit! In onze huidige maatschappij, waarin balans tussen voeding en beweging op de achtergrond is geraakt door de welvaart, heeft ons lichaam te maken met onnodige ziektes, veroudering, gezondheidsproblemen en verlies van vitaliteit, waardoor levensduur en leefplezier beinvloed wordt, terwijl we juist dit als onze grootste rijkdom zien en een belangrijke voorwaarde is voor een gelukkig leven.

Vitaliteit binnen organisaties

Een vitale organisatie kent balans in meerdere factoren zoals bv leiderschap, kwaliteit van uitvoering, strategie, financien, maar zeker ook het functioneren van de medewerker, PuntVitaal kijkt naar de mensen die er werken. Met name naar vrouwen van 35+. De vergrijzing neem toe. De integrale benadering van PuntVItaal zorgt voor balans in vitaal functioneren en duurzaam gezond zijn. Ook jij als leidinggevende krijgt met deze doelgroep te maken.

Vrouw, Hormoon, Balans

Wij hebben en eigen en uniek, totaal vitaliteits- programma ontwikkeld speciaal voor vrouwen van 35+, de leeftijd waar de overgang begint en vrouwen die onverwacht snel in de overgang terecht zijn gekomen.



Leeftsijl & vitaliteit

Wat is een gezonde leefstijl en wat is nou eigenlijk vitaliteit.

Hoe bouw je je weerstand op en houd je het in stand?

Coaching

Soms ben je even de balans in je leven kwijt, maar met een aantal coach sessies kunnen wij je weer op de goede weg brengen.

Vitale vrouwen en management

Ben jij die leidinggevende die niet meer weet hoe je vitaliteit terug kunt brengen bij je medewerkders en wil je graag een alomvattende aanpak die persoonsgericht werkt?

Bewegen

Wat is de juiste manier van bewegen? Niet iedereen heeft hetzelfde lichaam en leeftijd. Daarom is het belangrijk om uit te vinden wat jij op dit moment nodig hebt om je doel te bereiken. Ook dat doel verschilt. Zo kan ontspanning strakke spieren los maken, net als bindweefsel massage met een foamrol, en inspanning de andere spieren de kans geven te versterken. Beiden zijn vaak nodig in een oefening om je doel te bereiken.